Закон про "Про публічні закупівлі". Державні закупівлі: проведення тендерів по-новому Як реалізувати механізми, передбачені законом
- PROZORRO: нові правила функціонування.
- Нові терміни: аномально низька вартість тендерної пропозиції; вартість життєвого циклу; електронний каталог; спрощена закупівля тощо.
- Аномально низька демпінгова ціна. Хтось її визначає. Як здійснюється повідомлення? Обґрунтування аномально низької ціни. Коли постає питання демпінгової ціни? Якщо всі учасники знижуватимуть ціну: буде аномально низька ціна?
- Обов'язковість використання Prozorro при закупках від 50 000 (нова спрощена процедура) «Онлайн-магазин» для бюджетних установ: електронні каталоги найпоширеніших товарів.
- Можливість консультацій із бізнесом з боку бюджетних установ.
- Нецінові критерії оцінки пропозиції.
- Новий інструмент "24 години на виправлення помилок у тендерних реченнях". Як це технічно відбувається?
- Як перейти від тендерних комітетів до Уповноважених осіб
- Як вимагати підтвердження кваліфікаційних критеріїв
- Спрощені ( допорогові закупівлі). Як застосовувати нові механізми у допорогових та спрощених закупівлях.
- Відхилення аномально низьких цінових пропозицій (які більш ніж на 40% від середньої ціни пропозиції).
- Можливість відхилення пропозиції постачальників, які раніше не виконали умови договору.
- Особливості взаємодії Замовників з Учасниками та органом оскарження.
- Оскарження тендерів. Впровадження диференційованої плати за оскарження тендеру до АМКУ; неможливість відкликати скаргу.
- Введення персональної відповідальності посадових осіб. Критично змінено умови проведення моніторингу. Штраф одразу у 170 000 грн. на посадову особу або уповноважену особу.
Ст. 17 нового Закону та механізми її застосування.
- Відмова Учаснику в участі у процедурі закупівлі. За що можна відхилити учасника та переможця за ст. 17. Обов'язок застосування. Коли не застосовувати. Як правильно вимагати спосіб документального підтвердження
Визначення предмета закупівлі товарів, робіт та послуг.
- Можливості поділу та об'єднання предмета закупівлі: порушення або правомірне рішення.
- Закупівля робіт та послуг: як застосовувати показники Національного Класифікатора ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник». Визначення виду предмета закупівлі як роботи під час капітального ремонту рухомого майна (у т. ч. транспортних засобів).
- Особливості визначення предмета закупівлі послуг з поточного ремонту, капітального ремонту, проектування, експертизи та технагляду у будівництві, авторського нагляду, технічного нагляду. Послуги чи роботи?
- Поточний ремонт обладнання – 4-й знак Єдиного закупівельного словника ДК 021: 2015 чи окремий об'єкт?
- Особливості визначення предмета закупівлі при закупівлі робіт та послуг в одній закупівлі із товарами.
- Визначення предмета закупівлі товарів, що належать до різних четвертих знаків ДК 021:2015.
Очікувана вартість предмета закупівлі. Застосування методики визначення очікуваної вартості.
Порядок оприлюднення інформації щодо закупівлі на веб-порталі уповноваженого органу.
- Термін проведення процедур закупівель. Як правильно розрахувати термін проведення процедур закупівель.
- Оприлюднення інформації про внесення змін до договорів про закупівлю у випадках, що не передбачені Законом про публічні закупівлі.
- Чи повинен Замовник давати відповіді на публікації у різних електронних ресурсах, крім DOZORRO та PROZORRO (зокрема «Наші гроші» тощо). Наслідки Замовника у разі ігнорування публікацій.
- Хто підписує документи ЕЦП?
- Розміщення інформації англійською.
Кваліфікаційні критерії учасників та спосіб їх документального підтвердження.
- Наявність обладнання та матеріально-технічної бази.
- Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід.
- Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору.
- Виконання аналогічних договорів – правомірна вимога чи дискримінація?
- Коли потрібно використовувати всі кваліфікаційні критерії під час відкритих торгів?
Процедури закупівель: практика та особливості проведення.
- Участь нерезидентів у торгах. Валюта тендерної пропозиції. Як привести тендерні пропозиції, які представлені в різних валютах, до однієї валюти.
- Переговорна процедура та її застосування.
- Відмова від участі у торгах.
Спрощені (допорогові) закупівлі – нова назва згідно з новим Законом.
- Чи обов'язкове їхнє проведення. У яких випадках сенс їх проводити.
- Повноваження державних адміністрацій щодо надання рекомендацій щодо допорогових закупівель. Як замовник може захистити свої інтереси. Алгоритм обґрунтування відмови від « адмінрекомендації ».
- Які дії під час проведення допорогових закупівель вважають порушенням принципів закупівель. Наслідки для замовників та учасників торгів.
- Умови « допорогових » договорів.
- Умови та особливості укладання спрощених ( допорогових ) договорів.
Вимоги до предмета закупівлі та їх документальне підтвердження у складі тендерної пропозиції.
- Конкуренція учасників чи виробників: враховуємо позицію АМКУ.
- Кількість товару та місце його постачання.
- Місце постачання робіт чи надання послуг, їх обсяги. Терміни постачання товарів, виконання робіт, надання послуг.
- Поглиблені технічні специфікації згідно з вимогами нового закону.
- Як правильно прописати технічне завдання, якщо неможливо спланувати обсяги предмета закупівлі – на прикладі закупівлі послуг з технічного обслуговування автомобілів та запчастин.
- Чи можна змінювати термін постачання під час оголошення повторної процедури закупівлі або проведення переговорної процедури за умови, що закупівля двічі не відбулася?
- Чи має право Учасник пропонувати у торгах одночасно продукцію двох виробників? Чи це є підставою для відхилення?
Критерії та методика оцінки тендерних пропозицій. Розширення переліку критеріїв оцінки: ціна чи вартість життєвого циклу згідно з новим Законом.
- Що має включати опис методики оцінки за критерієм «ціна» чи ціна/вартість життєвого циклу? Враховуємо або не враховуємо ПДВ, коли оцінюємо тендерну пропозицію. Як правильно прописати механізм у тендерній документації? Хто може користуватися?
Договір про закупівлю: особливості укладання, внесення змін, розірвання, виконання.
- Внесення змін та коригування істотних умов договору. Чи вважається суттєвими умовами зміна керівництва чи реквізитів у постачальника. Як укласти додаткову угоду.
- Як запобігти демпінгу.
- Що робити із договором про закупівлю, якщо договір укладено без ПДВ, а потім Виконавець набуває статусу платника ПДВ.
- Практика застосування оперативно-господарських санкцій.
- Передплата. Розірвання договору зокрема. в односторонньому порядку.
- Терміни укладання договорів. Максимальний термін. Як обґрунтувати продовження строків їх укладання згідно з новим Законом.
Закупівля газу, електроенергії та інших комунальних послуг. Тендери чи прямі договори з постачальниками електроенергії.
- Можливості проведення переговорної процедури закупівлі газу.
- Ризики відкритих торгів.
- Демпінг на торгах: як можна запобігти.
- Особливості укладання договорів щодо постачання універсальних послуг та постачальниками «останньої надії».
Тендерний комітет та його діяльність. Уповноважені особи згідно з новим Законом "Про публічні закупівлі". Що краще?
- Хто і які рішення ухвалює. Повноваження. Відповідальність. Корупційні ризики.
- Чи несуть відповідальність голова та секретар тендерного комітету за несвоєчасне оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу інформації про зміни до договору, звіту про виконання договору, якщо вони не виконують договірної роботи?
- Робота тендерного комітету із персональними даними. Коли можна/не можна їх вимагати від Учасника. Кому, в яких випадках та за якою процедурою можна надавати персональні дані, в т.ч. правоохоронним та контролюючим органам.
Участь у закупках згідно з новим Законом України «Про публічні закупівлі» - все, що потрібно знати Учасникам.
- Запити на отримання роз'яснень щодо тендерної документації, порядок внесення змін до тендерної документації та проекту договору про закупівлю. Необхідність продовження терміну подання пропозицій (перенесення торгів на пізнішу дату)
- Підготовка речення.
- Участь у допорогових закупівлях. Порядок проведення, правомірність встановлення з боку замовників окремих вимог, механізми оскарження дій та рішень замовників.
- Виконання окремих вимог тендерної документації: Витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців в електронному вигляді; інформація ЄДРПОУ; інформація про платника податків; можливість отримання інформації про відсутність банкрутства юридичної особи та фізичної особи-підприємця через Інтернет. Використання даних відкритих баз та реєстрів під час підготовки пропозиції;
- Можливість забезпечувати собі «конкурента» на торгах у рамках Закону України «Про публічні закупівлі»;
- Тендерне забезпечення та забезпечення виконання умов договору.
- Відмова щодо участі у процедурі закупівлі, у разі не виконання вимог статті 17 Закону України;
- Подання тендерної пропозиції;
- Процедура розкриття речень: аукціон, оцінка тендерних пропозицій;
- Розгляд пропозицій та визначення переможця;
- Терміни та способи надання документів після наміру замовника укласти договір з переможцем.
Особливості проведення закупівель для боротьби із COVID-19.
- Порядок, організація та проведення закупівель Уповноваженою особою замовника.
- Складання протоколів закупівель, обґрунтування закупівель, проведення переговорів під час здійснення закупівель та оприлюднення звітних документів.
- Особливості укладання договорів.
- Як опублікувати звіт про укладений договір. Терміни оприлюднення інформації та звітних документів на майданчику.
Новели про оскарження публічних закупівель до АМКУ.
- Встановлення розміру плати за скаргу через систему PROZORRO у порядку, визначеному КМУ.
- Можливість оскарження багатолотових тендерів.
- Оскарження відхилення всіх пропозицій та скасування тендерів.
- Неможливість відкликати скаргу, відхилити закупівлю під час оскарження.
- Терміни подання та зміст скарги; порядок розгляду скарги. Деталі, що впливають на прийняття та розгляд скарги. Портал DoZorro як інструмент оскарження допорогових закупівель та інструмент впливу на замовників та результати торгів.
Контроль у сфері публічних закупівель:
- Моніторинг закупівель. За якими ризик-індикаторами. Порядок моніторингу аудиторами Держаудитслужбою . Як оскаржити висновок Держаудитслужби з моніторингу
- Що перевіряє Держказначейство;
- Чи має право АМКУ виходити за межі скарги?